[ Pobierz całość w formacie PDF ]

komputer PC. Możliwe jest sterowanie systemem poprzez WiFi lub Internet (on-line), SMS, lub e-Mail.
4.11. Tworzenie obrazów do wizualizacji zdarzeń.
Po przeprowadzeniu konfiguracji wstępnej wszystkich urządzeń zgodnie z projektem należy utworzyć obrazy
odpowiadające określonym zdarzeniom (jeśli wizualizacja będzie używana). Obrazy należy utworzyć w
94 eHouse - system inteligentnego domu www.iSys.pl
aplikacji Corel Draw (min. 12) (może być ewaluacyjna - 30 dniowa wersja demo) przed tworzeniem
wszelkich obiektów należy rozplanować widoki które będą używane np.: piwnica, parter, poddasze, północ,
południe, wschód, zachód. Należy skopiować plik  parter.cdr z katalogu systemu eHouse do plików o
nazwach kolejnych widoków z rozszerzeniem  cdr trzymając się reguł nazewnictwa katalogów i plików
systemu Windows.
Następnie przez podwójne kliknięcie danego pliku należy otworzyć pusty obraz widoku i wybrać makro (tools-
>visual basic->play wybrać z listy eHouse a następnie Visualization.createform). Należy wpisać wymiary x,y w
metrach i nacisnąć przycisk Create Document. Utworzy to stronę o wymiarach x,y oraz dla każdego urządzenia
i odpowiadającym mu zdarzeniom powstanie 1 warstwa {Nazwa urządzenia (skrócona nazwa zdarzenia)}.
Należy zamknąć skrypt, a następnie sprawdzić zgodność wymiarów i jednostki (metr).
Dalsza edycja może przebiegać na 2 sposoby: ręczne rysowanie bezpośrednio na utworzonym arkuszu lub
automatyczne poprzez specjalne makro.
Rysowanie Automatyczne poprzez makro.
Tryb ten jest szczególnie cenny gdy chcemy dokładnie odwzorować obiekty np. przerysować plan domu.
Ponadto zapewnia on pełną zgodność obiektów w stosunku do wyświetlanego obrazu w aplikacji do
wizualizacji zdarzeń. Aby dokonać automatycznego rysowania należy:
" Uruchomić makro (tools->visual basic->play wybrać z listy eHouse a następnie Visualization.NewObject).
" Ustawić offsetx, offsety będące przesunięciem wszystkich obiektów w stosunku do środka układu
współrzędnych (0,0).
" Wybrać z listy odpowiednie urządzenie i zdarzenie (warstwę) i nacisnąć przycisk "Create/Activate Device".
" Wybrać z listy odpowiedni obiekt (ellipse, polyline, rectangle, roundrectangle, label).
" Ustawić odpowiadające mu parametry (x1,y1,x2,y2,szerokość linii,kolor linii, kolor wypełnienia,
zaokrąglenie).
" Nacisnąć przycisk "Place Object".
" Można użyć przycisku "Undo" jeśli obiekt został stworzony niewłaściwie.
" Po utworzeniu wszystkich obiektów należy nacisnąć przycisk "Generate Files", który utworzy pliki
odpowiadające wszystkim użytym obiektom i zdarzeniom w formacie aplikacji do wizualizacji systemu
(Visual.exe).
Ręczne rysowanie obiektów.
Obiekty tworzone są ręcznie bezpośrednio na stronie i ręcznie ustawiane są wszystkie parametry. Ponieważ
przy tworzeniu pliku w formacie aplikacji do wizualizacji zdarzeń ignorowane są nieznane parametry i
obiekty, należy używać tylko te figury i ich parametry, które są rozumiane przez aplikację  visual.exe i
 eHouseMobile w celu zapewnienia zgodności widoku.
Należy stosować tylko poniżej podane obiekty i odpowiednie parametry:
Rysowanie elipsy wpisanej w prostokąt o współrzędnych (X1,Y1) (X2,Y2). Dodatkowe parametry
akceptowane to:
" Width - szerokość linii,
" Color - kolor linii,
" Fill Color - kolor wypełnienia.
Rysowanie prostokąta o współrzędnych (X1,Y1) (X2,Y2). Dodatkowe parametry akceptowane to:
" Width - szerokość linii,
" Color - kolor linii,
" Fill Color - kolor wypełnienia.
Rysowanie linii pomiędzy punktami (X1,Y1) (X2,Y2). Dodatkowe parametry akceptowane to:
" Width - szerokość linii,
95 eHouse - system inteligentnego domu www.iSys.pl
" Color - kolor linii,
" Fill Color - kolor wypełnienia.
Rysowanie prostokąta zaokrąglonego o współrzędnych (X1,Y1) (X2,Y2). Dodatkowe parametry akceptowane
to:
" Width - szerokość linii,
" Color - kolor linii,
" Fill Color - kolor wypełnienia,
" Radius - Zaokrąglenie w [%].
Umieszczenie Textu - lokalizacja (X1,Y1)
" Width - szerokość linii,
" Color - kolor linii,
" Fill Color - kolor wypełnienia,
" Label Text - Wyświetlany text,
" (Typ i rozmiar czcionki może być zmieniany, należy jednak sprawdzić, czy jest ona widzialna
prawidłowo szczególnie po deinstalacji programu Corel Draw oraz w innych systemach operacyjnych
np. Windows Mobile).
Po utworzeniu wszystkich obiektów należy uruchomić makro (tools->visual basic->play wybrać z listy
eHouse a następnie Visualization.NewObject). Nacisnąć przycisk "Generate Files", który utworzy pliki
odpowiadające wszystkim użytym obiektom i zdarzeniom w formacie aplikacji do wizualizacji systemu
( Visual.exe ).
Przy wyborze kolorów należy wybierać tylko kolory z palety RGB.
Pozostałe przyciski do tworzenia obrazów umożliwiają automatyczne stworzenie obrazów do wizualizacji i
graficznego sterowania w innych formatach. Mogą to być HTML+mapy, XML + SVG, SVG + kompresja
JavaScript . Umożliwia to potem wybór metody w zależności od dostępnego sprzętu, systemu operacyjnego i
przeglądarki internetowej.
4.12. Tworzenie akustycznych komunikatów dla występujących zdarzeń.
Jeśli zamierzamy używać akustycznej sygnalizacji wystąpienia zdarzenia konieczne jest nagranie komunikatów
odpowiadających danemu zdarzeniu. Nazewnictwo jest identyczne jak w przypadku tworzenia warstw {Nazwa
urządzenia (skrócona nazwa zdarzenia)} oraz rozszerzenie odpowiadające danemu formatowi audio.
Komunikaty znajdują się w katalogu "audios".
Do tworzenia komunikatów można użyć np. darmowej aplikacji "audiograbber" pozwalającej na nagranie
komunikatów, konwersję do formatu mp3 i zapisywanie ich pod określoną nazwą.
96 eHouse - system inteligentnego domu www.iSys.pl [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • supermarket.pev.pl
  •